Mamma trening

Trening for deg som er gravid eller nybakt mamma.

Hos House of Movement har vi et skreddersydd treningsprogram som du kan følge under hele svangerskapet, samt etter fødselen. Vårt mål er at du skal ha det best mulig under svangerskapet, få en fin fødsel og bli en sterk mamma!

Treningen gir deg energi, styrke og en god følelse i kroppen. Å investerere i trening på kroppens premisser under og etter graviditeten, er smart for både mamma og baby. Les om hvordan trening under svangerskapet kan styrke barnets skjelett.

Les mer nede på siden om gravid- og sterk mamma.

Neste kurs som starter er STERK MAMMA UTE 4. august. Booking og informasjon finner du på vår vipps 82080.

For å holde deg oppdatert på hva som skjer hos oss, følg vår nyhetsbrev og sosiale medier.

Gravid trening

Pilates og yoga for gravid – styrke og velvære gjennom svangerskapet
  • Kjenn deg trygg i små grupper med god oppfølging
  • Hold kroppen i form under svangerskapet
  • Bil mykere i støle muskler, rygg og hofter
  • Nyt egentid med velgjørende avspenning
  • Få mer energi

Trening er spesielt nyttig når kroppen er under store forandringer, som under graviditeten. Trening og bevegelse, gir kroppen gode forutsetninger for å tåle forandringene som skjer, og gjenopptreningen etterpå blir enklere. Treningen gir deg stabilitet omkring bekken, styrker bekkenbunn og dype magemuskler. I tillegg gjør vi øvelser for avspenning, kroppsbevissthet og bevegelse.

Det er en fordel å begynne treningen tidligst mulig i svangerskapet. Under graviditeten skjer forandringer uke for uke, og behovene for trening endrer seg. De opplagte fysiske forandringene, hormoner som påvirker kroppen, og mentale omstillinger, gjør at treningen bør tilpasses undervegs. Etter 1 trimester ønsker vi at gravide som trener hos oss følger våre gravide kurs fremfor å gå på åpne gruppetimer da dette vil være enklere å følge. Vi tilbyr både Gravid Pilates og Yoga hos oss. Det krever ingen forkunnskaper for å delta.

Gled deg til å gå fra trening glad, med lave skuldre og med påfyll av energi!

Vil du høre mer om trening under graviditet? Anette Bonnez har spilt inn podkast om trening og graviditet med Babyverden. Klikk her for å høre episoden i Babyverden: 

Beklager, vi har for tiden ingen kurs. For å holde deg oppdatert på hva som skjer hos oss, følg vår nyhetsbrev og sosiale medier.

Sterk Mamma

10 steg til en sterk kjerne – innenfra og ut
  • Bli sterkere i kroppen etter endt svangerskap.
  • Få magemusklene på plass
  • Kroppen blir sterkere – innenfra og ut
  • Vi hjelper deg til en god holdning
  • Støle muskler og rygg blir mykere

Beklager, vi har for tiden ingen kurs. For å holde deg oppdatert på hva som skjer hos oss, følg vår nyhetsbrev og sosiale medier.

Etter lang tid med stor mage, ser mange nybakte mødre frem til å trene kroppen og magemusklene igjen. Etter 6 uker, er de fleste klar for å starte treningen. 8 uker etter keisersnitt. Vårt skreddesydde program for nybakte mødre bygger videre på gravidtreningen, som en naturlig fortsettelse etter fødsel. Men treningen er selvsagt åpen for alle, også deg som er ny hos oss. Det krever ingen forkunnskaper eller erfaring fra tidligere.

Ønsker du at vi sjekker magemusklene dine, gjør vi også det. Du får god veiledning av kyndig instruktør gjennom hele forløpet.

Sterk Mamma Ute

Mammatrening for deg som liker å trene ute

Neste kurs starter 4. august. Booking og informasjon finner du på vår vipps 82080.

For å holde deg oppdatert på hva som skjer hos oss, følg vår nyhetsbrev og sosiale medier.

Magemusklene

Under graviditeten er magemusklene blitt strukket og forlenget. I etterkant vil musklene fortsatt være forlenget og slappe. Kroppen er heldigvis veldig flink til å fikse dette selv, og vanligvis trekker musklene seg tilbake. Da er det viktig trene opp kontroll og styrke i muskulaturen igjen.

Det hender at musklene ikke kommer tilbake igjen av seg selv. Da kan det være nyttig med veiledning, for at musklene skal få litt hjelp til å finne tilbake til sin opprinnelige posisjon. Det viktigste er at muskulaturen fungerer optimalt som støtte til kroppen. Selve utseende og avstand er mindre avgjørende.

“Ta vare på denne fantastiske fasen i livet ditt og gi deg selv trening som gir påfyll energi og en flott sterk kropp. Det fortjener du!”

Instruktører Mamma Trening


Denne videosnutten er eksempler på øvelser for deg som nylig er blitt mamma, og er klar for å komme i gang med bevegelse og trening. Anbefalt oppstart er 6 uker etter fødsel. VI anbefaler alltid veiledning for å få hjelp til teknikken. Hovrdan du ufører øvelsen, bruker musklene, timing og kvalitet, er viktigere enn selve øvelsen. Ta kontakt med oss dersom du ønsker mer informasjon. post@houseofmovement.no

Sterk Mamma (teaser video)

Mammatrening sterk mamma
mamma trening, barsel trening, mamma trening
Pilates yoga trening gravid stavanger